Lekkość i zwinność
Ducati Monster, wbrew ,,potwornej” nazwie, nie jest motocyklem wielkim, ani tym bardziej strasznym. To najlepszy przyjaciel firmy Ducati, dzięki któremu włoskie przedsiębiorstwo uratowało się przed bankructwem. W szczytowym okresie Monster stanowił blisko trzy czwarte całkowitej sprzedaży firmy.
Co jest receptą na sukces Monstera?
Lekkość i ponadczasowa prostota to dwie cechy, dzięki którym Ducati Monster przebił się tak mocno do świadomości społecznej. Obecnie produkowana odsłona waży jedynie 166 kilogramów, jest więc iście filigranowym jednośladem. Historia Monstera zaczyna się w pierwszej połowie lat 90, a jej późniejszymi bohaterami są motocykle przeróżnych odmian i pojemności. W najbardziej obfitym w warianty roku modelowym, w katalogu Ducati figurowało aż 9 odmian Monstera.
Rama pochodząca z superbike ułatwia precyzyjne manewry, zaś sama jej stylistyka nawiązuje do modelu Panigale V4. Tak naprawdę wizualne aspekty Monstera podobają się klientom najbardziej wtedy, gdy… najmniej rzucają się w oczy. To kwintesencja sportowo nastawionego nakeda. W obecnie oferowanym wydaniu Ducati utrzymało tradycję okrągłego kształtu reflektora diodowego, jednak wyposażyło go w diodę LED, co jednoznacznie pozwala zaznaczyć, iż jest to bardzo nowoczesna konstrukcja.
Testastretta – silnik Ducati Monster
Jednostka nazwana Testastretta rozwija moc 111 koni mechanicznych oraz 93 niutonometry momentu obrotowego. Maksymalne wartości osiągane są przy obrotach wynoszących 9250 obrotów na minutę, jednak Ducati obiecuje poprawę reakcji na gaz w środkowym zakresie obrotów. Monster ma zwiększoną pojemność do 937 centymetrów sześciennych. Co ciekawe, nic nie stoi na przeszkodzie, by zamówić wersję o mocy 35 kW – tak, aby można było jeździć nią, posiadając prawo jazdy kategorii A2. Silnik Testastretta jest bardzo elastyczny i można ustawić jego pracę na trzy różne tryby jazdy, nastawione na jazdę miejską, sportową i turystyczną. Oprócz tego włoska firma przygotowała raczej standardowy zestaw udogodnień: ABS, asystenta jazdy na tylnym kole czy kontrolę trakcji. Standardowym wyposażeniem jest wyświetlacz TFT, na którym pojawiają się wszystkie niezbędne informacje.
Włoski smak, włoska dynamika
Przygodę z fabrycznie nowym Monsterem można zacząć już od około 50 tysięcy złotych za bazowy egzemplarz. Aktualnie strona Ducati umożliwia wybór czterech wersji pojazdu: Monster, Monster +, Monster 1200 oraz Monster 1200 S. Dwa ostatnie dostępne są w kolorach czerwonym i czarnym.
Rozrząd desmodromiczny oraz chłodzenie cieczą znacznie wyróżniają ten motocykl na tle konkurencji. Zawieszeniem z przodu jest widelec typu upside-down, co jest raczej standardem. Jego średnica wynosi 43 milimetry. Dopiero dalsza konfiguracja Monstera pozwala na puszczenie wodzy wyobraźni: można dobrać zestawy akcesoriów, dodatków czy specjalne pakiety. Dzielą się one na sportowe oraz turystyczne. Przykładowo, dodatkowy pakiet Monster sport zawiera karbonową osłonę zbiornika, ulepszony uchwyt tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy LED o obniżonym profilu oraz osłonę stacyjki wykonaną z włókna węglowego. Inne dodatki to wyścigowe tłumiki, dodatkowe osłony, zestawy naklejek oraz specjalne typy wkładów do lusterek oraz obudowy do lusterek.
Jak widać, Ducati doskonale wie, jak sprzedaż swój najważniejszy produkt. Motocykle z serii Monster znakomicie wpisują się w gusta europejskich klientów, są chętnie przerabiane i modyfikowane. Szeroki wachlarz dodatków oferowanych przez samą firmę Ducati jeszcze bardziej pomaga w pogłębianiu tej pasji.