Raport Volkswagen ID 3 wymiary zasięg cena

5
(1)

Volkswagen ID 3 – kompaktowy elektryk

Segment niewielkich aut elektrycznych to poligon bardzo zaciekłej rywalizacji pomiędzy poszczególnymi producentami. Tesla Model 3, Renault Zoe, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, BMW i3… wymieniać można bez końca. Także Volkswagen wprowadził do swoich salonów nową kompaktową e-propozycję, model ID.3. Poszczególne firmy już jakiś czas temu zauważyły, że tani pojazd elektryczny to… dobrze sprzedający się pojazd elektryczny. Jak na tym tle prezentuje się najnowsze dziecko koncernu z Wolfsburga? Przekonamy się w naszym krótkim sprawozdaniu Volkswagen ID 3 wymiary zasięg cena. Czas ruszyć w drogę!

Zaczynamy! Volkswagen ID 3 wymiary zasięg cena

Volkswagen ID.3 to pojazd stosunkowo niewielki, jego długość wynosi 4264 mm, szerokość 1809 mm, zaś wysokość to 1568 mm. Rozstaw osi charakteryzuje wartość 2770 mm. Wymiary ID.3 bledną nieco w zestawieniu z najmniejszą Teslą – Modelem 3 – którego długość wynosi 4676 mm. Warto jednak podkreślić, iż Volkswagen jest aż o 20 cm dłuższy od Renault Zoe czy Peugeota e-208. Czy Niemcy znaleźli więc idealną niszę? Czas pokaże. Już dziś natomiast wiadomo, że maksymalny zasięg dla akumulatora Pro (58 kWh) otwiera wartość 426 km, a dla akumulatora Pro S (77 kWh) już 555 km. Wyniki te są naprawdę zadowalające. W przypadku konkurencyjnego Peugeota e-208 maksymalny zasięg to jedynie 340 km – dokładnie tyle, ile w ID.3 po 30 minutach szybkiego ładowania. Czas zasilenia ID.3  prądem płynącym w domu (do pełnej baterii) wynosi od około 6 godz. 15 min do około 7 godz. 30 min.

Przejdźmy teraz do bardzo interesującej kwestii, jaką są ceny. Bazowe ID.3 aktualnie dostępne jest w czterech wersjach: Pro (bateria 58 kWh – 145KM) za 157 090 PLN, Pro Performance (58 kWh – 204KM) za 160 890 PLN oraz dwa warianty Pro S (77 kWh – 204KM), w zależności od liczby miejsc za 187 990 PLN lub 188 690 PLN. 

Powyższe kwoty są właściwe dla pojazdów w bazowych egzemplarzach. Do każdego ID.3 można dokonfigurować mnóstwo dodatków. Pierwsza dopłata dotyczy lakieru metalicznego (od 2 690 do 3 350 złotych), choć nawet podstawowa, nieodpłatna barwa Szary Moonstone  ma przyjemny akcent w postaci czarnego dachu. Rodzajów tapicerki obecnie jest sporo, bo aż 9, a żadna z nich nie wymaga dopłaty. W porównaniu z dużo droższą Teslą to aż rozrzutność, bo tam wybór ograniczony jest zaledwie do dwóch opcji. 

Esencją Volkswagena są przeróżne pakiety – Design, Infotainment, Komfort, Sport, a także ich ubogacone odmiany ,,Plus”. Przykładowo, pakiet Sport Plus (cena 5 070 złotych) oferuje adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z progresywnym układem kierowniczym. Pakiet Komfort Plus (cena 5 300 złotych) obejmuje całą paletę dodatków, między innymi podgrzewane fotele przednie, podgrzewane spryskiwacze, kierownicę obszytą skórą, podświetlaną konsolę środkową, powitalne oświetlenie otoczenia z lusterek czy automatyczną klimatyzację Air Care Climatronic. Pakiet Infotainment Plus (dopłata 4 720 złotych) zawiera 7 głośników oraz wyświetlacz Head-up Display. Bez żadnych kosztów w ID.3 otrzymuje się instalację pozwalającą na indukcyjne ładowanie telefonów oraz system nawigacji. Prócz wymienionych powyżej pakietów, dostępne są typowo stylistyczne zestawy wnętrza, obręcze kół i gadżety.

 Podsumowanie raportu – czy ID.3 jest tanie?

Jak widać z naszego raportu Volkswagen ID 3 wymiary zasięg cena, za cenę około 150 tysięcy złotych można stać się posiadaczem auta dynamicznego i gwarantującego spory zasięg, jednak pozbawionego wielu udogodnień oferowanych przez konkurencję (Tesla) w standardzie. Z drugiej strony, ID.3 nie ma jak na razie bezpośredniej alternatywy z prawdziwego zdarzenia. Elektryczny Volkswagen chwalony jest jak do tej pory za niezawodność, choć jest to stosunkowo nowa konstrukcja – na dalsze wnioski przyjdzie więc nam jeszcze nieco poczekać.

Jak przydatny był ten artykuł ?

Kliknij na gwiazdki i oceń artykuł

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy i oceń artykuł