Bardzo pozytywne zaskoczenie?
Zarówno Volkswagen, jak i Skoda najlepiej radzą sobie w tym, do czego zostały powołane – w samochodach ,,dla ludu”. W końcu właśnie to oznacza sama nazwa ,,Volkswagena”. Trudno oszukać swoje przeznaczenie. Skoda również zmotoryzowała swój kraj za pomocą tanich pojazdów. Największe wpadki obie siostrzane marki zaliczają zawsze podczas prób… małego oszustwa. VW zaprezentował luksusową limuzynę – model Phaeton. Skoda udawała większą, niż jest – powstał Kodiaq. Obydwie propozycje spaliły na panewce. Obie z tego samego powodu: dawały coś innego, niż oczekiwali klienci. Czy Czesi posypali głowy popiołem? Dowiemy się tego z zestawienia Skoda Karoq wymiary i opinie.
Skoda Karoq – opinie użytkowników
Jak na tle moralizatorskiego wstępu prezentuje się wciąż stosunkowo młoda, bo zaprezentowana w 2017 roku Skoda Karoq? Jak najlepiej, chciałoby się rzec – to po prostu kompaktowy SUV segmentu C. Ma prostą, elegancko zarysowaną sylwetkę i prosty, napawającym optymizmem cennik – nikt nie wyjdzie z salonu z pustym kontem. Długość Karoq wynosi 4382 mm, szerokość 1841 mm, wysokość to zaś 1605 mm. Rozstaw osi różni się w zależności od tego, czy mowa o wersji z napędem na przód (2638 mm) czy z napędem na wszystkie koła (2630 mm). Klienci zgodnie potwierdzają, że dostali to, co chcieli – jakość znaną z całej grupy VAG, w połączeniu z ceną niższą, niż proponowana przez Audi czy VW.
Skoda Karoq wymiary i opinie – nowy król Czech?
Nasz raport Skoda Karoq wymiary i opinie zacznijmy od najsłabszej jednostki, turbodoładowanego 1.0 TSI 115 KM. Okazuje się ona… wystarczająca. Postawienie tego słowa przy silniku o trzech cylindrach, napędzającym SUV-a, jest doprawdy sporym komplementem! Według użytkowników mających szansę porównania go z bazowym dieslem 1.6 TDI, jest on subiektywnie podobny w kwestii elastyczności, statystyki pokazują, że nawet minimalnie szybszy w osiągach. Generalnie 1.0 TSI to spore zaskoczenie.
Znacznie popularniejszym wyborem jest 2.0 TDI o mocy 150 KM. Tu już moment obrotowy i większa moc nie pozostawiają złudzeń – Karoq to sukces Skody. Wprawdzie niektóre egzemplarze w trakcie okresu gwarancyjnego miewają drobne problemy z wyciekami oleju silnikowego (simmeringi) oraz osprzętem turbosprężarki, usterki te są jednak szybko naprawiane przez ASO.
Powszechnie chwalony jest napęd 4×4, głównie za wzorcowe utrzymanie trakcji w każdych warunkach. Skoda w tej materii może się posiłkować doświadczeniem inżynierów Audi i Volkswagena, trudno więc oczekiwać tu jakiejś spektakularnej ,,wpadki”. Także skrzynia DSG oddaje nieocenione usługi z zakresu komfortu jazdy. I także można co do tej technologii przypisać autorstwo dwóm wymienionym wcześniej firmom.
Nieco gorzej natomiast oceniane są drobiazgi, takie jak męczący w polskich warunkach system Start-Stop. Inną wadą jest głośne zawieszenie, zwłaszcza podczas małych prędkości – niestety, ,,ten typ tak ma”, szczególnie podczas pokonywania progów zwalniających. Spalanie w małych silnikach zależy od stylu jazdy – jeśli kierowca jeździ dynamicznie, to takim samym też tempem będzie spadać poziom paliwa. W większych jednostkach sprawa jest mniej problematyczna. Niektórzy narzekają na hamulec automatyczny, ułatwiający ruszanie pod górkę. Ma on w zwyczaju szarpać – bardzo często powoduje to podejrzenia skierowane w stronę skrzyni biegów. Po wyłączeniu hamulca asekuracyjnego problem mija, jednak chyba nie o to w tym wszystkim chodziło… Wnętrze, dla przeciwwagi, oceniane jest niemal zawsze na piątkę z plusem- przemyślane, z przydatnymi schowkami, komfortowe.
Podsumowując, Skoda Karoq oceniana jest bardzo dobrze w kluczowych kategoriach, nieco tracąc przy sprawach mniejszej wagi – na te można często przymknąć oko. Przekłada się to na sporą popularność tego modelu, jak i pozytywne odczucia właścicieli.