Znowu panuje moda na włoskie pojazdy
Po Fiacie Tipo, o którego przez pewien czas niemal walczono (mowa o egzemplarzach z dużymi rabatami z poprzednich roczników), przyszła pora na Alfę Romeo Giulia. To kolejny pojazd z Półwyspu Apenińskiego, który niezwykle chętnie znajduje nabywców w kraju położonym nad Wisłą. Jak prezentuje się ogólna idea tego modelu oraz jak najtrafniej można go opisać? Przekonajmy się w krótkiej prezentacji.
Alfa Romeo Giulia – wygląd zewnętrzny
Nietrudno się domyślić, że od 2016 roku (wprowadzenie Giulii do produkcji) zdecydowanie najważniejszym powodem do zakupu tego włoskiego sedana jest jego charakter, czyli (paradoksalnie)… wygląd. A ten jest bezbłędny i doskonale oddaje to, co we włoskiej motoryzacji najważniejsze – bezpretensjonalne linie nadwozia, charakterystyczne smaczki w projekcie detali oraz smukła sylwetka. Giulia nie wygląda tak nowocześnie, jak chociażby najnowsze SUV-y Hyundaia czy Mercedesa, jednak nie można odmówić jej indywidualnego charakteru. Mało tu ostrych, kanciastych powierzchni, jednak dzięki lekkiej zachowawczości Giulia widocznie nawiązuje do Alfy 159. WIele osób przyzna, że dzięki futurystycznym, okrągłym lampom model 159 wygląda jak… następca Giulii. Nic w tym złego, a dowodów na to jest niemal dwa tysiące – to liczba Giulii sprzedanych w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jest to rekord od momentu wprowadzenia jej do sprzedaży, co świadczy o tym, że włoskiej pojazdy są jak wino. Im dłużej w produkcji, tym lepsze.
Wnętrze Giulii
Alfa Romeo Giulia we wnętrzu zdecydowanie odrzuca jakiekolwiek powiązania z poprzednikiem, stając się o wiele bardziej generyczna i zwyczajna. Brak tu charakterystycznej, skierowanej ku kierowcy konsoli środkowej. W zamian klient otrzymuje za to duży ekran, o świetnej charakterystyce. Niektóre konfiguracje kolorystyczne Giulii są doprawdy przepiękne i nie powstydziłoby się ich niejedno Maserati czy Ferrari.
Paleta jednostek napędowych
Pomimo limitów emisji spalin, silniki Alfy nie zawodzą. Oprócz wysokoprężnego motoru 2.2 MultiJet 2, o mocy od 150 do 210 KM, istnieje możliwość zakupu Giulii z benzynowym 2.0 Turbo (moc 200/280 KM) lub flagowym V6 o pojemności 2.9 l i mocy aż 510 koni mechanicznych. Najmocniejsza jednostka to bezprecedensowy atak Alfy Romeo na znacznie bardziej prestiżowe Maserati. Napęd na tył doskonale radzi sobie z okiełznaniem podwójnie doładowanej jednostki V6. W wersji Quadrifoglio do dyspozycji kierowcy oddany zostaje napęd na wszystkie koła. Wszystko to sprawiło, że modelem Giulia zachwycił się cały świat motoryzacji.