Jeep Grand Cherokee – jeszcze nigdy nie było tak dobrze

0
(0)

Jeep ma wobec niego dług – Grand Cherokee

Wiele samochodów potrafi utrzymać na powierzchni całe marki. 911 to wybawca Porsche, Ypsilon jest zaś obecnie jedynym powodem, dla którego istnieje marka Lancia. Również legendarna marka Jeep ma wobec pewnego auta dozgonny dług wdzięczności. To właśnie bowiem Grand Cherokee w kilku kluczowych latach – mowa tu przede wszystkim o przełomie XX i XXI wieku – stanowił najważniejszy punkt w katalogach podupadającego Jeepa. Ten średniej wielkości pojazd terenowo-użytkowy dobrze wpisał się we wczesne początki rewolucji SUV-ów. Podczas gdy większość producentów nie miała jeszcze żadnej dobrej propozycji dla klientów zainteresowanych podwyższonymi autami, Jeep miał gotowe rozwiązanie praktycznie czekające już w salonach. Po kilku latach świetnych wyników sprzedaży firma wprowadziła kolejne generacje Wranglera, Cherokee, czy nawet całkiem nowe modele: Commandera, Patriota oraz Compassa.

2021 – nowy Jeep Grand Cherokee

Piąta generacja Jeepa Grand Cherokee lada dzień wejdzie do salonów marki. Auto ma ciężki orzech do zgryzienia, ponieważ sprzedaży tego modelu nie da się objąć żadną dobrą miarą czy wytłumaczeniem, szczególnie, jeżeli mowa o amerykańskim rynku. Tamtejsi kierowcy potrafią kupować setki tysięcy Jeepów, by w następnym roku niemal o nich zapomnieć… i znowu ruszyć tłumem do salonów w roku kolejnym. Niezależnie od trendów, jedno jest pewne – auto odniesie sukces. Do wyboru po raz kolejny oddano niezawodne silniki V6 Pentastar oraz V8 Hemi. Zwłaszcza ten ostatni wzbudza powszechne zainteresowanie, jako wizytówka samochodów marki Dodge i Chrysler. 360 koni mechanicznych i 5,7 litrów brzmi naprawdę niesamowicie, zwłaszcza w dobie powszechnego zmniejszania pojemności.

Nowością w piątej generacji Grand Cherokee jest obecność silnika… hybrydowego typu plug-in. Mowa o dwulitrowym, turbodoładowanym silniku Hurricane, o czterech cylindrach i… włoskim rodowodzie. Za projekt i wykonanie odpowiada bowiem Alfa Romeo, a sama rodzina tych jednostek obecna jest od kilku lat w Alfie Romeo Stelvio i innych modelach Jeepa. 

Każdy silnik w Grand Cherokee sparowany został z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, jednak jej rodzaj zależy od konkretnej jednostki. Przykładowo, za skrzynię do silnika V8 Hemi odpowiada słynna niemiecka firma ZF Friedrichshafen. Podobne rozróżnienie ma miejsce w przypadku napędu. Oprócz bazowego napędu na tył, dostępne są trzy różne typy napędu na wszystkie koła. Warto wspomnieć o opcjonalnym, pneumatycznym zawieszeniu Quadra-Lift, umożliwiającym sprawną zmianę wysokości pojazdu. 

Różne wersje Jeepa

W zależności od upodobań, Jeep Grand Cherokee występuje w kilku różnych edycjach. Należy podejrzewać, że w ramach starzenia się konstrukcji, światło dzienne ujrzą jeszcze wersje specjalne. Jak do tej pory zapowiedziano wersje wyposażenia Limited, Trailhawk, Overland, Summit oraz Summit Reserve. Każda z nich zagwarantować może najnowsze systemy bezpieczeństwa i nową generację systemów infotainment. Jeepy produkowane od 2021 roku mają zainstalowany UConnect 5, z którego można korzystać za pośrednictwem wyświetlaczy 8,4 lub 11,1 cali. 

Powrót do korzeni?

Nowe Jeepy w wersji Grand Cherokee L będą produkowane w odbudowanej fabryce Mack Avenue Assembly Complex w legendarnym mieście motoryzacji, Detroit oraz w położonej nieopodal fabryce Jefferson North Assembly (wersja z dwoma rzędami siedzeń). Klienci nie mieli dotychczas żadnych uwag dotyczących jakości, a nowa fabryka może oznaczać jedynie zmiany na jeszcze większy plus. Każe to z nadzieją spoglądać w przyszłość Jeepa.

Jak przydatny był ten artykuł ?

Kliknij na gwiazdki i oceń artykuł

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy i oceń artykuł